Mittwoch, 7. Mai 2014

Postwar-Konferenz im Haus der Kunst in Kooperation mit dem Institut für Kunstgeschichte



Vom 21. Mai bis 24. Mai 2014 organisiert das Haus der Kunst, München, die internationale Konferenz

Postwar – Art between the Pacific and the Atlantic, 1945-1965.

Der Vormittag des 24. Mai wird in Kooperation mit dem Institut für Kunstgeschichte der LMU München im Hauptgebäude der LMU, Geschwister-Scholl-Platz 1, Hörsaal A 140, stattfinden. Nur an diesem Vormittag ist der Besuch der Veranstaltung für LMU-Studierende kostenlos – bitte unbedingt den Studentenausweis mitbringen.
Wir hoffen auf reges Interesse!
Das Konferenzprogramm finden Sie hier
Deutsch
Englisch

Details zum Vormittagsprogramm des 24.5. (Hörsaal A 140):
 
Anmeldung  09:00-09:30 
Keynote. 9:30-10:15.Godzilla’s Schizophrenia: Americanization and the Culture of Defeat in postwar Japan, Alexandra Munroe (Guggenheim Museum, New York)(Venue: Ludwig-Maximilians-Universität)

Panel 1: Communism, Socialism, Aesthetics. 10:30-12:30 (Venue: Ludwig-Maximilians-Universität)
How did artists, critics, and intellectuals reinforce and bolster, negotiate, or even subvert and resist political ideologies? To what extent did the ideologies of Communism and Socialism discursively shape critical modernist practices? This panel attempts a cross-cultural examination of the aesthetics and political dimensions of artistic forms in communist and socialist contexts. Special attention is paid to both “official” and “dissident” forms of art practice in Eastern Europe, Soviet Russia, and China.

Re-form: Eastern Europe in 1956, Nikolas Drosos (Graduate Center, CUNY, NY and CASVA, National Gallery of Art, Washington, DC)
Abstraktion, Realismus und die Durchlässigkeit des „EisernenVorhangs“ - Das BeispielpolnischeKunst in Bundesrepublik und DDR von 1955-1965, Gregor H. Lersch (European University Viadrina Frankfurt/Oder)
Restoring Modernism 1945-1965: The Role of the New Left in Shaping the Narrative, Eva Forgacs (Art Center College of Design, Pasadena)
The Creation and Definition of Artistic Value in Communist China, Vivian Li (University of Michigan, Ann Arbor)

Keine Kommentare: